ОСВІТА У СВІТІ

У сучасному світі з його тісними глобальними зв'язками не викликає сумнівів значення освіти: ефективність навчальних закладів вносить істотний внесок у процвітання держав поряд з іншими факторами соціально-економічного розвитку.

ЮНЕСКО попереджає: 12 мільйонів дітей може ніколи не піти до школи

Згідно з новою інформацією, опублікованою Статистичним інститутом ЮНЕСКО, за останні десять років показник охоплення шкільною освітою дітей в світі майже не змінився.

У 2018 році приблизно 258 мільйонів дітей, підлітків і молодих людей не мали доступу до шкільної освіти. Це 1/6 частину всіх дітей шкільного віку (6-17 років) в світі. Ще більше занепокоєння викликає той факт, що, якщо не буде вжито термінових заходів, 12 мільйонів дітей молодшого шкільного віку ніколи не зможуть піти до школи. З урахуванням таких показників буде важко забезпечити інклюзивну якісну освіту для всіх, що є однією з Цілей сталого розвитку, встановлених міжнародною спільнотою на 2020-30 рік.

Нові кількісні дані про дітей, які не відвідують школу в усьому світі, підтверджують останні прогнози ЮНЕСКО, які свідчать про те, що при нинішніх тенденціях кожна шоста дитина, як і раніше, не буде відвідувати початкову і середню школу в 2030 році і що лише 6 з 10 молодих людей отримають середню освіту.

Інформація Статистичного інституту ЮНЕСКО також підкреслює розрив між найбагатшими і найбіднішими країнами світу. Так, 19% дітей молодшого шкільного віку (приблизно від 6 до 11 років) не відвідують школу в країнах із низьким рівнем доходу, тоді як в країнах з високим рівнем доходу цей показник становить всього 2%. Розрив ще значніше збільшується по відношенню до дітей старшого шкільного віку та молоді. Приблизно 61% всіх молодих людей у віці від 15 до 17 років не відвідують школу в країнах з низьким рівнем доходу, в порівнянні з 8% в країнах з високим рівнем доходу.

За словами Генерального директора ЮНЕСКО Одре Азуле, «дівчатка продовжують стикатися з серйозними труднощами. Згідно з нашими прогнозами, 9 мільйонів дівчаток молодшого шкільного віку ніколи не підуть до школи і не переступлять поріг шкільного класу, в порівнянні приблизно з 3 мільйонами хлопчиків. З цих 9 мільйонів, 4 мільйони дівчаток проживають в країнах Африки на південь від Сахари, де ситуація викликає ще більше занепокоєння. Тому, як першочергове завдання, ми повинні продовжувати концентрувати наші зусилля на забезпеченні освіти для дівчаток і жінок».

«У нас є всього 11 років, щоб виконати зобов'язання щодо досягнення Цілей сталого розвитку, що полягає в тому, щоб кожна дитина мала можливість відвідувати школу і здобути освіту. Проте, цифри показують, що з року в рік якість і доступ до освіти залишаються досить обмеженими», - заявила директор СІЮ Сільвія Монтойя. «Цих проблем можна уникнути шляхом комплексного прийняття активних дій і збільшення фінансування. Для здійснення цих цілей буде потрібно прийняття справжнього і підкріпленого ресурсами зобов'язання з боку уряду кожної країни».

Незважаючи на те, що показник числа дітей, які не відвідують школу в 2017 році, знизився з 262 мільйонів, це скорочення значною мірою пов'язано з методологічними змінами в розрахунку цих показників. Як показано в новому документі, раніше діти молодшого шкільного віку, які зараховані в дошкільні установи, були включені до загальної кількості, тоді як зараз вони більше не вважаються тими, хто не відвідує школу (див. довідку). Проте, це не змінює загальні показники кількості дітей, які не відвідують школу.

Інформація Статистичного інституту ЮНЕСКО була опублікована за тиждень до засідання Генеральної Асамблеї ООН, присвяченого вивченню прогресу в досягненні Цілей сталого розвитку та обговоренню фінансування, необхідного для їх здійснення. Дані демонструють нагальну необхідність в додаткових діях для досягнення якісної освіти для всіх. Ця мета все ще може бути досягнута, якщо ми відновимо наші зусилля, маючи більш повні і достовірні дані для моніторингу прогресу в сфері доступної, повної і якісної освіти.


Довідково

До недавнього часу всі діти молодшого віку (приблизно від 6 до 11 років), які не зараховані в початкову або середню школу, вважалися такими, що не відвідують школу. Сюди входили також діти молодшого віку, які все ще були зараховані в дошкільні освітні установи.

Шляхом виключення цієї відносно невеликої групи дітей (більшість з них проживають в країнах з високим рівнем доходу) загальну кількість дітей молодшого віку, які не відвідують школу, було скорочено приблизно на 4,6 мільйона осіб.

https://pon.org.ua/novyny/7313-yunesko-poperedzhaye-12-mlyonv-dtey-mozhe-nkoli-ne-pti-do-shkoli.html 

Трансформація освіти для молоді - спільно з молоддю!

Інтернаціонал Освіти разом із глобальним профспілковим рухом відзначив Міжнародний день молоді, який відзначався 12 серпня, виступаючи за їхні права та звертаючись з посланням до молодих працівників сьогодення та майбутнього, а також до тих, хто знаходиться при владі та приймає рішення, що впливають на світ праці: освіта - це невід'ємне право людини та суспільне благо, яке може змінити життя людей, громад та цілих країн.

Темою Міжнародного дня молоді 2019 року є «Трансформація освіти».

Всесвітній профспілковий рух у цей день також висловив глибоке занепокоєння з приводу того, що світ повністю відстав від наміченого графіку та не зможе досягти Цілі сталого розвитку 4 - якісної державної освіти - Порядку денного сталого розвитку до 2030 року.

У своїй заяві до Міжнародного дня молоді, глобальні профспілкові організації, які представляють різні сектори, наголошують, що «сьогоднішнє покоління молоді є найчисельнішим в історії. Однак занадто часто в різних країнах світу можливості молоді бути залученими до політичної, економічної та соціальної сфер досить обмеженими та слабкими. Економічна ізоляція та безробіття серед молоді залишаються серед основних глобальних проблем, з якими ми зіштовхуємося».

Молодь повинна мати право на справедливий та загальний доступ до:

  • якісної державної освіти, яка є безкоштовною, справедливою, недискримінаційною, інклюзивною та доступною для представників усіх соціально незахищених груп, з всеохоплюючими навчальними програмами, які включають широку увагу до питань зміни клімату, а також можливості навчання протягом усього життя;

  • добре підготовлених викладачів та якісного навчального середовища, вільного від насильства та цькувань, в якому педагогам - у тому числі молодим - гарантуються гідні умови праці та зайнятості, включаючи доступ до постійного професійного розвитку;

  • якісних систем та програм стажування, які відповідають законодавству та колективним договорам, забезпечують гідну заробітну плату та охоплення соціальним захистом;

  • якісних робочих місць, які забезпечують гідне життя, хорошу заробітну плату, гарантії занятості, доступ до соціального захисту, гарні умови праці на безпечних та здорових робочих місцях, де підтримується баланс між роботою та особистим життям, а також право на представництво інтересів профспілками та право на колективні переговори.

  • підтримки при переході від освіти до світу праці, щоб молоді люди мали основні навички, які дозволять їм повноцінно та успішно брати участь у швидко мінливому світі праці;

  • демократичних профспілок зі стійким інституційним потенціалом, а також здатністю організовувати працівників, проводити колективні переговори та успішні кампанії. Вони є основою для зміцнення колективної сили молодих працівників.

«Молодь є ключовим фактором побудови стійкого суспільства», - наголосив генеральний секретар Інтернаціоналу Освіти Девід Едвардс.

«Освітяни в усьому світі бачать це у своїй щоденній роботі, розуміють це і тому налаштовані зробити якісну освіту для всіх реальністю. Їхні профспілки рішуче налаштовані працювати з органами державної влади, щоб забезпечити досягнення Цілі № 4 до 2030 року. На нашому Конгресі, який відбувся в липні цього року, нам пощастило побачити, як багато молодих освітян виступали під час дискусій, виявили готовність брати на себе відповідальність у своїх організаціях та вести в майбутнє».

Молодь буде в центрі уваги і у Всесвітній день вчителя.

У 2019 році темою відзначення Всесвітнього дня вчителя буде тема «Молоді вчителі - майбутнє професії». А 5 жовтня - буде чудовою можливістю підкреслити важливість професії вчителя, підсумувати успіхи та висвітлити деякі основні питання залучення та збереження найяскравіших умів та молодих талантів у професії.

Довідково

Наразі у світі 1,8 мільярда молодих людей у віці від 10 до 24 років. Це найбільша чисельність молодого населення в історії. Однак більш ніж у половини всіх дітей та підлітків віком 6-14 років недостатні базові навички читання та математики, незважаючи на те, що більшість із них відвідують школу. Ця глобальна криза навчання загрожує серйозно підірвати прогрес на шляху досягнення Цілей сталого розвитку.

Генеральною Асамблеєю ООН у 1999 році було прийнято рішення про святкування 12 серпня Міжнародного дня молоді. У цей день щорічно відзначається роль молодих жінок та чоловіків як важливих партнерів у впровадженні змін, він також надає можливість підвищити обізнаність громадськості про проблеми та виклики, які стоять перед молоддю у світі. 

https://pon.org.ua/novyny/7245-transformacya-osvti-dlya-molod-ta-splno-z-moloddyu.html 

Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати